Tematem zestawu jest kontakt z rówieśnikiem z Ukrainy, mówiącym po ukraińsku i nie znającym języka polskiego. Zadania mają na celu przygotowanie uczniów na spotkanie z osobami, które dopiero uczą się języka polskiego, a także wspierać rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Uczeń musi rozpoznać uczucia, które towarzyszą bohaterkom nagrania (czytanki).
Karta pracy dla uczniów klas IV-VI, w tym dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zadaniem ucznia jest dopasowanie nazwy uczucia i emocji do opisu zachowań osób mogących je wyrażać w danych sytuacjach. Ćwiczenie wpisuje się w obszar zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne. Zadanie zostało przygotowane również w tłumaczeniu na język ukraiński, aby możliwe było wykorzystanie go w pracy z uczniami nieznającymi języka polskiego. Cele: rozwijanie umiejętności nazywania emocji i uczuć rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć u innych
Ćwiczenie jest dedykowane dla uczniów klas VI-VIII z autyzmem oraz z Zespołem Aspergera. Zadanie ucznia polega na dopasowaniu problemów do rozwiązań. Codzienne wyzwania mogą przytłaczać i demotywować a rozmawiać o nich jest trudno. Wsparcie i komunikat: Dasz radę! może dobrze wpłynąć na ucznia i zmotywować go do działania.
Zestaw jest propozycją dla uczniów klas VII-VIII, w szczególności dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Słuchowisko wraz z dołączonymi kartami pracy karty pracy wspierają trening komunikacji oraz rozwijanie kompetencji społecznych. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie nagrania, a następnie sprawdzenie własnego rozumienia opisanej sytuacji, zweryfikowanie uczuć i intencji, które towarzyszyły bohaterkom nagrania.
Zestaw kart pracy służy wzmacnianiu umiejętności rozpoznawania emocji, uczuć, myśli zachowań u uczniów pochodzących z Ukrainy. Zadania zostały przetłumaczone na język ukraiński. Dzięki temu uczeń może skoncentrować się na wykonaniu zadania bez stresu związanego z brakiem zrozumienia treści polecenia. Karty pracy swoją tematyką nawiązują do dni Babci i Dziadka.
Zestaw kart pracy o tematyce nawiązującej do dnia babci. Ćwiczenia są przeznaczone do pracy z uczniami ostatnich klas szkół podstawowych oraz klas ponadpodstawowych, którzy mają problem z rozpoznawaniem emocji, uczuć i myśli oraz przyporządkowywaniem określonych zachowań. Karty pracy można wykorzystać również podczas zajęć dotyczących starości i przemijania.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na dokończeniu zdań zgodnie z myślą, która jako pierwsza pojawi się w świadomości ucznia.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na zapoznaniu z się z zasadami komunikacji i prowadzenia dialogu przez osoby, które mają trudności z komunikacją.
Proponowane karty pracy zawierają ćwiczenie polegające na dopasowaniu nazw uczuć i emocji do obrazka. Uczeń wskazuje, jak może czuć się bohater ilustracji i uzasadnia swój wybór. Zestaw składa się z 7 kart pracy dedykowanych uczniom klas I-III, w tym dzieciom w spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera.