Adaptacja dzieci w pierwszej klasie szkoły podstawowej

Katarzyna Okólska

Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz

Dodano: 17 sierpnia 2022

W pierwszej klasie szkoły podstawowej ważne jest by zintegrować dzieci z jednej klasy ze sobą. Skoro spędzą razem następne osiem lat we wspólnym środowisku, to ważne jest by poczuły ze sobą więź od samego początku. To usprawni proces adaptacji i pozwoli na jego prawidłowy przebieg. Scenariusz zawiera przebieg zajęć ukazujący podobieństwa oraz wspólne cechy uczniów nowej klasy pierwszej.

 
Uczestnicy Dzieci w wieku 6-7 lat, rozpoczynające edukację w szkole podstawowej
Cele ogólne Rozwijanie oraz nabywanie strategii i mechanizmów adaptacyjnych. Nawiązywanie nowych relacji.
Cele szczegółowe Uczeń:
  • Opowiada o swoich zainteresowaniach oraz o tym co lubi jeść/robić w wolnym czasie;
  • Tworzy swoją nietypową wizytówkę z imieniem;
  • Zapamiętuje imiona innych;
  • Słucha swoich kolegów i koleżanek oraz dostrzega podobieństwa między sobą i rówieśnikami;
  • Dzieli się z innymi swoimi sposobami radzenia sobie w nowej sytuacji i słucha sposobów innych uczniów oraz nauczyciela.
Czas trwania 45 min (elastycznie, w zależności od zaangażowania dzieci)
Potrzebne materiały
  • papier biały i kolorowy, klej, taśma klejąca, błyszczące samoprzylepne materiały do ozdabiania, brokat, makaron, plastelina, tektura;
  • liście, które spadły z drzew, szyszki;
  • mazaki.
Liczba uczestników Zespół klasowy

Pozostało jeszcze 64% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 17 sierpnia 2022

Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Magister pedagogiki w specjalności pedagogika resocjalizacyjna. Pracowniczka naukowo-dydaktyczna na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Wykonawczyni projektów naukowych obejmujących badania biograficzne z udziałem rodziców dzieci doświadczających stygmatyzacji społecznej. Autorka artykułów naukowych w obszarze nauk społecznych oraz rozprawy doktorskiej pt. „Kurator rodzinny w terenie. Rytuały interakcyjne odgrywane w roli zawodowej”. Czynna uczestniczka międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych. Pracowała w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Łodzi, w stacjonarnym Oddziale Psychiatrii Dziecięcej na stanowisku pedagoga.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy