W pierwszej klasie szkoły podstawowej ważne jest by zintegrować dzieci z jednej klasy ze sobą. Skoro spędzą razem następne osiem lat we wspólnym środowisku, to ważne jest by poczuły ze sobą więź od samego początku. To usprawni proces adaptacji i pozwoli na jego prawidłowy przebieg. Scenariusz zawiera przebieg zajęć ukazujący podobieństwa oraz wspólne cechy uczniów nowej klasy pierwszej.
Uczestnicy
|
Dzieci w wieku 6-7 lat, rozpoczynające edukację w szkole podstawowej
|
Cele ogólne
|
Rozwijanie oraz nabywanie strategii i mechanizmów adaptacyjnych. Nawiązywanie nowych relacji.
|
Cele szczegółowe
|
Uczeń:
- Opowiada o swoich zainteresowaniach oraz o tym co lubi jeść/robić w wolnym czasie;
- Tworzy swoją nietypową wizytówkę z imieniem;
- Zapamiętuje imiona innych;
- Słucha swoich kolegów i koleżanek oraz dostrzega podobieństwa między sobą i rówieśnikami;
- Dzieli się z innymi swoimi sposobami radzenia sobie w nowej sytuacji i słucha sposobów innych uczniów oraz nauczyciela.
|
Czas trwania
|
45 min (elastycznie, w zależności od zaangażowania dzieci)
|
Potrzebne materiały
|
- papier biały i kolorowy, klej, taśma klejąca, błyszczące samoprzylepne materiały do ozdabiania, brokat, makaron, plastelina, tektura;
- liście, które spadły z drzew, szyszki;
- mazaki.
|
Liczba uczestników
|
Zespół klasowy
|
Pozostało jeszcze 64% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Magister pedagogiki w specjalności pedagogika resocjalizacyjna. Pracowniczka naukowo-dydaktyczna na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Wykonawczyni projektów naukowych obejmujących badania biograficzne z udziałem rodziców dzieci doświadczających stygmatyzacji społecznej. Autorka artykułów naukowych w obszarze nauk społecznych oraz rozprawy doktorskiej pt. „Kurator rodzinny w terenie. Rytuały interakcyjne odgrywane w roli zawodowej”. Czynna uczestniczka międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych. Pracowała w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Łodzi, w stacjonarnym Oddziale Psychiatrii Dziecięcej na stanowisku pedagoga.