Przygotowanie i prowadzenie zebrania z rodzicami – co zrobić, aby rodzice chętnie w nim uczestniczyli

Katarzyna Szczepkowska

Autor: Katarzyna Szczepkowska

Dodano: 16 sierpnia 2020
Jak zorganizować zebranie z rodzicami w szkole

Jest wiele czynników decydujących o powodzeniu zebrania z rodzicami. Nie należy bagatelizować wcześniejszego przygotowania do spotkania, gdyż stanowi ono bazę do konstruktywnej dyskusji, efektywnego wykorzystania czasu oraz pozytywnego nastawienia rodziców. Istotna jest forma przekazania informacji o planowanym zebraniu oraz odpowiednia motywacja i mobilizacja uczestników. Zebrania, które są forum wymiany opinii i miejscem podejmowania decyzji, mają kilka kluczowych cech: zaplanowany przebieg (agenda), otwartość na wymianę poglądów, dążenie do celu, zrealizowanie podjętych ustaleń, informowanie o tym uczestników.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak zorganizować wywiadówkę, aby rodzice chętnie w niej uczestniczyli
  • O czym pamiętać podczas planowania przebiegu zebrania z rodzicami
  • W jaki sposób zakończyć wywiadówkę, aby rodzice nie mieli poczucia straconego czasu

Pozostało jeszcze 81% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 16 sierpnia 2020

Autor: Katarzyna Szczepkowska

Z wykształcenia pedagog specjalny i nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Posiada długoletnie doświadczenie zawodowe zarówno jako nauczyciel, terapeuta, pedagog, jak i dyrektor przedszkola oraz dyrektor szkoły. Pracowała jako wicedyrektor Centralnego Ośrodka Doskonalenia (dzisiaj: ORE) oraz konsultant Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Realizuje się również jako wykładowca, trenerka, tutor i coach. Prowadzi treningi, szkolenia i wykłady dla kadry zarządzającej, nauczycieli i rodziców. Jest autorką wielu publikacji z zakresu zarządzania, rozwoju i wychowania, dotyczących rozwoju i potrzeb edukacyjnych dzieci, oceniania pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, scenariuszy projektów edukacyjnych.
Sprawdź inne serwisy