Sprawdzajmy źródła! Trening samodzielnego myślenia i analizy treści internetowych dla uczniów z klas VII–VIII i szkół ponadpodstawowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 12 lutego 2024

Współczesna młodzież żyje w gąszczu często wykluczających się wzajemnie informacji. Codziennie odbiera wiele bodźców, dociera do niej ilość treści, której w żaden sposób nie da się zmierzyć. Wystarczy, że nastolatek korzysta kilka godzin dziennie z telefonu, by jego umysł wypełnił się obrazami, wypowiedziami, tekstami. Wielu z tych treści nikt w żaden sposób nie weryfikował. Szczególnie trudno jest rozróżnić wiarygodne źródła od nierzetelnych w zakresie szeroko pojętej psychoedukacji. Zadaniem scenariusza jest wsparcie młodzieży w rozwijaniu umiejętności samodzielnej analizy i weryfikacji treści internetowych.

Uczestnicy uczniowie szkół podstawowych z klas VII, VIII i szkół ponadpodstawowych
Cele ogólny rozwijanie umiejętności weryfikacji i samodzielnej analizy treści internetowych
Cele szczegółowe
  • trening samodzielnego myślenia
  • rozwijanie krytycznego myślenia
  • nauka sprawdzania źródeł i weryfikacji informacji
  • trening rozróżniania informacji rzetelnych od uproszczeń
  • wzrost skuteczności w poszukiwaniu sprawdzonych informacji o charakterze psychoedukacyjnym
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Akcja: informacja!
  • długopisy/ołówki
  • tablica lub flipchart
  • rzutnik/tablica interaktywna
Czas trwania 60 minut

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 76% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 12 lutego 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy