Niepodległa ojczyzna. Scenariusz zajęć na Święto Niepodległości 11 listopada

Katarzyna Okólska

Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz

Dodano: 27 października 2022

Święto Niepodległości 11 listopada upamiętnia odzyskanie niepodległości przez Polskę po 123 latach zaborów. Jest to okoliczność, która wiąże się z tradycjami niepodległościowymi Polski i wiedza o nich oraz ich źródłach umożliwia świadome obchodzenie tego ważnego dnia dla historii państwa polskiego. Dzień 11 listopada przypomina, że suwerenność kraju wiąże się z wolnością, która jest dana każdemu człowiekowi. Warto pamiętać o tym m.in. w obliczu ostatnich wydarzeń na Ukrainie. Scenariusz zajęć można wykorzystać na zajęciach edukacyjnych lub na zajęciach świetlicowych.

Uczestnicy uczniowie klas II–IV szkół podstawowych
Cel ogólny edukacja uczniów w zakresie znajomości tradycji niepodległościowych w Polsce
Cele szczegółowe
  • rozwijanie rozumienia pojęcia niepodległość
  • zwiększanie świadomości tradycji niepodległościowej wśród uczniów
  • rozwijanie poczucia wspólnoty u uczestników zajęć
Potrzebne materiały
Czas trwania zajęć 90 minut (2x45 minut)
Liczba uczestników 20-30 osób

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 27 października 2022

Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Magister pedagogiki w specjalności pedagogika resocjalizacyjna. Pracowniczka naukowo-dydaktyczna na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Wykonawczyni projektów naukowych obejmujących badania biograficzne z udziałem rodziców dzieci doświadczających stygmatyzacji społecznej. Autorka artykułów naukowych w obszarze nauk społecznych oraz rozprawy doktorskiej pt. „Kurator rodzinny w terenie. Rytuały interakcyjne odgrywane w roli zawodowej”. Czynna uczestniczka międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych. Pracowała w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Łodzi, w stacjonarnym Oddziale Psychiatrii Dziecięcej na stanowisku pedagoga.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy