dobrostan psychiczny

Hobby i zainteresowania jako sposób na dbanie o siebie. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej

Rozmowy o dobrostanie psychicznym w szkole stanowią istotny element edukacyjny, pozwalający uczniom lepiej zrozumieć siebie i otaczający ich świat. Obecnie, kiedy młodzież coraz częściej boryka się z problemami emocjonalnymi i stresem, kluczowe staje się otwarcie przestrzeni dla dialogu na temat zdrowia psychicznego oraz czynników na nie wpływających. Scenariusz zajęć „Hobby i zainteresowania jako sposób na dbanie o siebie” dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej ma na celu rozwinięcie świadomości na temat znaczenia aktywności pozalekcyjnych w utrzymaniu równowagi psychicznej i fizycznej. Dzięki aktywnemu udziałowi w zajęciach, uczniowie będą mieli możliwość doświadczenia, jak hobby i zainteresowania mogą służyć nie tylko jako źródło radości, ale także jako skuteczny sposób na poprawę samopoczucia i zdrowia psychicznego.

Uczestnicy
  • uczniowie klas VII-VIII szkoły podstawowej
Cel ogólny:  
  • rozwój świadomości uczniów na temat znaczenia hobby i zainteresowań w dbaniu o własne dobrostan psychiczny i fizyczny
Cele szczegółowe:  
  • uczniowie poznają różnorodne formy aktywności, które mogą być dla nich źródłem radości i relaksu
  • uczniowie uczą się, jak ważne jest posiadanie zainteresowań i jak mogą one wpłynąć na ich zdrowie psychiczne i fizyczne
  • uczniowie rozwijają umiejętność współpracy i komunikacji w grupie
Potrzebne materiały:
  • materiały do pracy kreatywnej (papier, kolorowe gazety, bibuła, stare gazety, klej, nożyczki, kredki, farby, itp.)
  • kartki i kolorowe mazaki do stworzenia Mapy Dobrostanu
Czas trwania: 2x45 minut
Sprawdź inne serwisy