Ocenianie oraz sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów w szkole przysposabiającej do pracy

Ocenianie oraz sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów w szkole przysposabiającej do pracy

Formy sprawdzania postępów uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, niepełnosprawnościami sprzężonymi powinny wynikać z przepisów prawa oświatowego, w tym podstawy programowej dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, co do zasady, reguluje statut szkoły. Oznacza to, że statut szkoły przysposabiającej do pracy powinien określać również zasady sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie zasady oceniania i sprawdzania wiedzy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym są określone w ustawie Prawo oświatowe?
  • Na czym polega obowiązek szkoły w stosowaniu racjonalnych usprawnień w edukacji uczniów z niepełnosprawnościami, zgodnie z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych?
  • Jakie są główne cele i metody pracy edukacyjnej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi?
  • W jaki sposób indywidualne potrzeby, tempo rozwoju i możliwości psychofizyczne uczniów wpływają na planowanie ich kształcenia?
  • Jakie znaczenie ma indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny w ocenianiu i planowaniu edukacji uczniów z niepełnosprawnościami?
  • Jakie kryteria i warunki doboru uczniów do oddziałów stosować w szkole przysposabiającej do pracy?
  • W jaki sposób szkoła powinna wzmacniać postępy uczniów i jak interpretować brak postępów?
  • Jakie obszary i umiejętności są kluczowe w ocenie postępów uczniów w zakresie przysposobienia do pracy?

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 22 marca 2024

Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń

Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy