Wybór odpowiedniej szkoły ponadpodstawowej musi być poprzedzony refleksją nad tym, jaką pracę w przyszłości chciałby wykonywać uczeń. Na etapie nauki w szkole podstawowej jest to bardzo trudne, dlatego analizę warto rozpocząć od tego, co według uczniów może dawać im w przyszłości satysfakcję. Wykorzystaj scenariusz zajęć z zakresu doradztwa zawodowego, podczas których uczniowie będą zastanawiali się, czy satysfakcja z wykonywanej pracy powinna być jednym z czynników wpływających na decyzje edukacyjno-zawodowe.
Uczestnicy
|
Uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
|
Cel główny
|
Zapoznanie z czynnikami wpływającymi na wybory zawodowe
|
Cele szczegółowe
|
Uczeń:
- wymienia czynniki wyboru zawodu i pracy
- podaje przykłady, czym ludzie się kierują w tych wyborach
- wskazuje korzyści z własnej wizji wyboru satysfakcjonującej pracy
|
Metody pracy
|
- burza mózgów
- praca w małych grupach
- rysunek indywidualny/mapa myśli
- drama/kalambury
|
Potrzebne materiały
|
- tablica i kreda lub flipchart
- kredki pisaki w różnych kolorach
- kartki A4
|
Czas trwania zajęć
|
45 minut (przy szczegółowym omówieniu prac – 2 x 45 minut)
|
Pozostało jeszcze 66% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Ewa Kruk-Krymula
Doradca zawodowy, pedagog, trener zarządzania, coach, konsultant terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR), certyfikowany trener FRIS, autorka m.in. publikacji, ćwiczeń, testów predyspozycji zawodowych.