"Myszka", czyli ważna lekcja o tym, jak przeżywać trudne emocje

Jak przeżywać trudne emocje

Książka Doroty Gellner „Myszka”, to lektura dzięki której nauczyciele i rodzice mogą wesprzeć dziecko w przygotowaniu do nazywania oraz okazywania emocji, których doświadcza i przeżywa na co dzień. Książka może zostać wykorzystana do pracy z grupą dzieci w wieku przedszkolnym oraz w pierwszej klasie szkoły podstawowej do pracy w obszarze rozwijania umiejętności nazywania i okazywania emocji.

„Myszka” to zrymowana i zrytmizowana opowieść o rozmaitych stanach, jakie przeżywa tytułowa Myszka. Autorka w mądry, wrażliwy i dowcipny sposób przedstawiam emocje, które najczęściej pojawiają się w życiu dziecka. Sposób prowadzenia narracji pozwala na przyswojenie treści przez wszystkie grupy przedszkolne. Maluchy zanurzą się w rymach i posłuchają, jak w zależności od rodzaju emocji można czytać wiersze – z radością, ze smutkiem, ze złością, z obawą, z miłością, etc. Starszaki będą miały pretekst do rozmowy o tym, jak bogaty jest świat uczuć, uświadomią sobie, że jedno wydarzenie może wywołać u różnych ludzi inne reakcje, że można zachowywać się podobnie, np. płakać, ale powód tego płaczu może być inny. Myszka bowiem umie płakać ze smutku, umie płakać z radości, a niekiedy jej łezki są łezkami radości. Dodatkowo niebanalne ilustracje Dobrosławy Rurańskiej są obrazami, które dopełniają się z tekstem. Dzięki nim dorosły czytelnik uświadamia sobie, że emocje małego dziecka przelewają się na niego samego i całe jego otoczenie, a młody odbiorca utożsamia się z myszką i razem z nią uczy się przeżywać wszystkie uczucia i stany.

Zastanawiasz się, jak pomóc młodszym dzieciom w radzeniu sobie z emocjami?

Skorzystaj z e-kursu dla nauczycieli i rodziców Jak oswoić emocje u dzieci? TUTAJ >>

Dowiedz się, jak pomóc dzieciom w poznaniu i okiełznaniu emocji.

Lektura świetnie nadaje się na pierwsze dni września, gdy dzieci doświadczają rozmaitych emocji związanych bądź to z powrotem po wakacjach do przedszkola, bądź z adaptacją do nowego otoczenia.

Dobrze, by w trakcie czytania nauczyciel stał przed dziećmi siedzącymi na dywanie i trzymał książkę „od siebie”, umożliwiając dzieciom ustawiczny kontakt z ilustracjami.

Autor: Dorota Gellner

Wydawnictwo Bajka

Rok i miejsce wydania: 2016 Warszawa

ISBN 978-83-65479-01-3

17 lutego 2020

Tematyka

nasze wyróżnienia

credentials