Zestaw kart pracy skupiających się na rozwijaniu umiejętności związanych z doborem odpowiedniego ubioru do różnych sytuacji społecznych. Praca materiałami prowadzi ucznia przez proces rozumienia kontekstu społecznego, znaczenia wydarzeń i adekwatności zachowań. Zadania te, oprócz bezpośredniego wpływu na rozwój kompetencji społecznych, wspierają również zdolność do analizy sytuacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu, dzieci uczą się nie tylko, jak należy się ubrać, ale również, dlaczego dane ubranie jest odpowiednie, co pomaga w budowaniu zrozumienia dla różnorodności społecznych norm i oczekiwań. Zestaw kart może służyć jako cenna pomoc dydaktyczna dla terapeutów oraz nauczycieli pracujących z uczniami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Materiały skupiają się na rozpoznawaniu sygnałów zainteresowania rozmową, wyrażaniu emocji i zainteresowań, a także na odpowiednich sposobach okazywania sympatii i wsparcia. Zestaw może być wykorzystany w nawiązaniu do Walentynek, ponieważ zadania pomagają uczniom lepiej zrozumieć dynamikę relacji międzyludzkich, nauczyć się wyrażać swoje uczucia i zainteresowania w zdrowy sposób oraz rozwijać empatię i umiejętności komunikacyjne. Wykorzystanie tych materiałów może wspierać budowanie pozytywnych relacji i wzmacniać świadomość emocjonalną, co jest szczególnie ważne w kontekście budowania i utrzymywania bliskich związków.
Teoria umysłu odnosi się do zdolności do rozumienia, że inni ludzie mają własne przekonania, pragnienia i intencje, które mogą różnić się od własnych. Jest to ważny aspekt w rozumieniu i interpretowaniu ludzkich zachowań społecznych. Teoria umysłu jest często wspominana w odniesieniu do osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Badania wykazały, że niektóre osoby z ASD mogą mieć trudności z rozumieniem i przewidywaniem emocji, myśli i intencji innych osób. To może prowadzić do wyzwań w interakcjach społecznych i komunikacji. Pobierz zestaw kart pracy, które mają na celu wspierania uczniów w rozwijaniu umiejętności empatii i zrozumienia różnych perspektyw. Zadania zachęcają do refleksji nad tym, jak różne czynniki, takie jak stan emocjonalny, doświadczenia życiowe czy kontekst społeczny, wpływają na postrzeganie sytuacji. Uczniowie uczą się identyfikować i rozumieć emocje oraz intencje innych, co jest nieocenione w budowaniu umiejętności komunikacji interpersonalnej i współczucia.
Karty pracy mają na celu pomóc nauczycielom w zrozumieniu, jak uczniowie czują się w ich grupie rówieśniczej. Poprzez zadania projektowane są tak, aby zachęcić uczniów do wyrażania własnych emocji i odczuć związanych z interakcjami w grupie.
W pracy z uczniami istotne jest rozwijanie ich kompetencji emocjonalnych i społecznych. Użycie kart pracy skoncentrowanych na tematyce wsparcia emocjonalnego może znacząco przyczynić się do wzrostu empatii, umiejętności rozpoznawania emocji oraz reagowania w sytuacjach trudnych. Proponowane zachęcają do refleksji nad własnymi uczuciami i sposobami radzenia sobie z nimi, jak również nad tym, jak można skutecznie wspierać innych w momentach kryzysowych. Poprzez analizę różnych sytuacji uczniowie uczą się, że przeżywanie skrajnych emocji w obliczu problemów bliskich osób jest czymś naturalnym. Jednocześnie uczą się, jak mogą okazywać wsparcie, zachowując przy tym zdrowe granice i dbając o własne dobrostan. Wprowadzenie takich zadań na zajęciach pozwala na rozwijanie kluczowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz sprzyja budowaniu pozytywnego klimatu w klasie, promując wartości takie jak empatia, wzajemna pomoc i zrozumienie.
Pobierz zestaw narzędzi, który wzbogaci zajęcia o ważne tematy równości płci. Zadania zamieszczone w kartach pracy pomagają poruszać tematy równości w sposób przystępny i angażujący. Zestaw został stworzony, by ułatwić prowadzanie rozmów o stereotypach, równości i różnorodności w klasie. Umożliwia uczniom rozwijanie umiejętności myślenia krytycznego i empatii, przygotowując ich do bycia świadomymi obywatelami w różnorodnym świecie.
Zestaw kart pracy służy wspieraniu rozwoju umiejętności pamięciowych i koncentracji u uczniów. Ćwiczenia stanowią idealne narzędzia do wykorzystania w szkole oraz w domu. Proponowane aktywności nie tylko uczą i bawią, ale przede wszystkim skutecznie wspierają rozwój umiejętności niezbędnych dla efektywnej nauki i pracy umysłowej. Zadania są łatwe do, co sprawia, że mogą być z powodzeniem wykorzystywane przez nauczycieli i rodziców pragnących wspierać rozwój dzieci.
Korzystanie z tych materiałów jest niezwykle wartościowe, ponieważ oferują one zróżnicowane podejście do edukacji, skupiając się na praktycznych umiejętnościach życiowych i społecznych. Zadania takie jak układanie historyjek obrazkowych w logicznej kolejności, rozwiązywanie problemów społecznych, czy znajdowanie różnic pomiędzy obrazkami, wspierają rozwój myślenia krytycznego, współpracy i komunikacji. Takie aktywności są kluczowe dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, ponieważ pomagają im lepiej zrozumieć otaczający ich świat i efektywniej w nim funkcjonować, co jest istotne dla ich niezależności i samodzielności.
Walka z niezdrowymi nawykami żywieniowymi to karty pracy, które stanowią most łączący teorię z życiem codziennym. Materiały mogą stać się kluczem do uświadomienia uczniom, jak ważne jest zdrowe odżywianie oraz regularna aktywność fizyczna. Dzięki nim młodzi ludzie mogą dokonać głębokiej introspekcji dotyczącej własnych nawyków żywieniowych i zrozumieć, jak te wybory wpływają na ich zdrowie. To nie tylko narzędzie edukacyjne, ale także inspiracja do zmiany na lepsze, promująca świadome podejmowanie decyzji dotyczących zdrowia:
Proponowany zestaw kart pracy zawiera ćwiczenia skoncentrowane na wzbogaceniu słownictwa oraz rozwijaniu umiejętności konstruowania wypowiedzi uczniów. Proponowane karty pracy zawierają ćwiczenia ukierunkowane na określanie związków między przedmiotami a ich funkcjami, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego oraz poszerzanie słownictwa poprzez dopasowywanie czasowników i przymiotników do ilustrowanych obrazków. Ilustracje nie tylko przyciągają uwagę, ale także ułatwiają zrozumienie i interpretację treści. Korzystanie z tych materiałów pozwoli na przeprowadzenie skutecznych ćwiczeń, które mają na celu poprawę zdolności werbalnych, rozwijanie zdolności opisowego myślenia oraz stymulowanie kreatywności uczniów.
Trzy rodzaje zabaw do nauki i utrwalania sylab z użyciem makaronów. Do ich przeprowadzenie konieczne będzie przygotowanie następujących, łatwo dostępnych materiałów: jabłko lub kajzerka makaron typu muszelki flamaster permanentny makaron typu rurki/penne materiał sypki (piasek, sól, kasza lub inny) patyczki do szaszłyków słoik lub mała plastikowa butelka bez folii lub przezroczysty pojemnik załącznik lub ręcznie zrobiona karta z sylabami (wyrazy: czekoladka, temperówka, balony, długopis, nożyczki, mandarynka).
Karta pracy zawiera ćwiczenie służące usprawnianiu percepcji wzrokowej (w tym pamięci wzrokowej) oraz doskonaleniu dysocjacji palców. Zadaniem dziecka jest powtórzenie/odczytanie napisu, który jest przypisany do koloru, który pojawił się pod podniesionym palcem.Ćwiczenia można wykonywać dla obu rąk równocześnie lub dla każdej z osobna.
Edukacja ekologiczna w szkołach jest niezwykle ważna dla kształtowania świadomości ekologicznej młodego pokolenia. Prowadzenie edukacji ekologicznej w szkołach umożliwia uczniom zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podejmowania świadomych decyzji ekologicznych, co w długoterminowej perspektywie przyczynia się do tworzenia bardziej zrównoważonego i zdrowszego świata.
Pobierz zestaw kart pracy skoncentrowanych na temacie profilaktyki zdrowotnej, w tym na zagrożeniach związanych z paleniem i zapobieganiem zachorowaniu na nowotwory. Realizacja zajęć z wykorzystaniem materiałów umożliwia uczniom zdobycie wiedzy o kluczowych zagadnieniach zdrowotnych i zachęca do świadomych wyborów życiowych. Ich wykorzystanie w szkole przyczynia się do kształtowania świadomości zdrowotnej i promowania zdrowego stylu życia wśród młodzieży.
Edukacja na temat HIV/AIDS jest kluczowa w zapobieganiu nowym zakażeniom. Karty pracy pozwalają na głębsze zrozumienie mechanizmów transmisji wirusa, metod zapobiegania oraz skutków społecznych i zdrowotnych związanych z chorobą. Analiza scenariuszy i rozwiązywanie problemów związanych z HIV/AIDS zachęca uczniów do krytycznego myślenia i analizy sytuacji życiowych, co jest niezwykle ważne w podejmowaniu świadomych i odpowiedzialnych decyzji.
Naukę dodawania warto prowadzić w nawiązaniu do aktualnych okoliczności. Motyw kwiatków doskonale sprawdzi się w Dniu Kobiet albo 21 marca – w pierwszy dzień wiosny. Zestaw składa się 5 kart pracy zawierające ćwiczenia z dodawania. Zadanie polega na policzeniu kwiatków oraz wpisaniu wyniku w wyznaczone pole albo połączenia bukietu z odpowiednią cyfrą. Oprócz kompetencji matematycznych dzieci ćwiczą również spostrzegawczość, ponieważ muszą wyszukiwać jednakowe obrazki.
Zestaw kart pracy z edukacji matematycznej. Karty przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Zadania mają na celu rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania. Wszystkie karty pracy zostały utrzymane w tematyce dotyczącej walentynek. Warto sięgnąć po nie w lutym, kiedy w mediach i przestrzeni publicznej pojawia się wiele motywów związanych ze świętem zakochanych.
Proponowane materiały zawierają zestaw 30 kart do klamerkowej nauki liczenia, dodawania i odejmowania w zakresie 10. Zadanie dziecka polega na zaznaczeniu klamerką prawidłowej cyfry lub działania matematycznego. Zestaw składa się z dwóch rodzajów kart. Pierwszy rodzaj zawiera 10 obrazków, zadanie dziecka polega na policzeniu obiektów i wskazaniu za pomocą klamerki odpowiedniej cyfry. Drugi rodzaj również zawiera 10 obrazków, ale zadanie dziecka polega na zaznaczeniu klamerką działania, którego wynik jest zgodny z liczbą obiektów na obrazku. Wykorzystanie materiałów wspiera naukę rozpoznawania liczb, dodawania i odejmowania. Czynność przyczepiania klamerki do odpowiedniego wyniku wymaga skupienia, co pomaga dzieciom uczyć się koncentracji i uwagi. Manipulowanie klamerkami sprzyja również rozwijaniu zdolności manualnych. Karty warto wydrukować na sztywnym papierze i zalaminować po wycięciu, co zapewni ich trwałość.
Wykorzystaj w pracy z uczniami z dysleksją 7 propozycji ćwiczeń. Ćwiczenia mają na celu utrwalenie znajomości schematu ciała, części ciała, stronności. Podczas zajęć intensywnie pracują oczy, dzieci także ćwiczą ruchy naprzemienne.
Zabawa w czółko ze zwierzętami to gra, w której uczestnicy starają się odgadnąć, jakie zwierzę jest przedstawione na karcie przymocowanej do ich czoła. Dzieci zadają pytania, na które odpowiedzi mogą być tylko TAK lub NIE, aby zawęzić zakres możliwości i odgadnąć, jakim zwierzęciem są. Gra może być prowadzona z ograniczeniem czasowym lub z ograniczoną liczbą pytań.
Gra ma na celu zachęcenie uczniów do refleksji nad swoimi decyzjami w różnych sytuacjach międzyludzkich. Poprzez dyskusję i wymianę opinii uczestnicy uczą się, które zachowania są zdrowe i pozytywne w relacjach, a które mogą prowadzić do konfliktów i nieporozumień.
Pobierz grę planszową poświęconą prawom dziecka. Gra dedykowana jest uczniom szkoły podstawowej. Zabawa z wykorzystaniem gry stwarza doskonałą okazję do rozmowy i refleksji na temat praw, które kształtują nasze społeczeństwo. Uczniowie będą mogli podzielić się swoimi przemyśleniami, słuchać innych graczy i razem zastanowić się, jak można wspólnie chronić i promować prawa każdego dziecka.
Opracowanie dedykowane uczniom klas VII-VIII, którzy znają język polski w stopniu niewystarczającym do pełnego zrozumienia lektury. Materiał składa się ze streszczenia powieści Aleksandra Kamińskiego, testu dla sprawdzenia wiedzy w wersji polskiej i ukraińskiej. Streszczenie lektury Kamienie na szaniec pomoże uczniom z Ukrainy zapoznać się z najważniejszymi wątkami powieści.
Karty pracy przeznaczone do nauki ortografii przez uczniów z Ukrainy. Materiały zawierają proste wskazówki z podpowiedzią, kiedy w pisowni stosować rz, ż, u, ó, h oraz ch. Do każdego przypadku dołączono ćwiczenia ortograficzne dla obcokrajowców. Przytoczone i opisane reguły nie obejmują wszystkich przypadków i wyjątków, jednak części mogą ułatwić poprawne pisanie w języku polskim bez konieczności nauki wszystkich zasad polskiej ortografii. Podpowiedzi mogą być szczególnie pomocne dla uczniów klas ósmych oraz maturzystów, którzy już niedługo przystąpią do egzaminu z języka polskiego.
Streszczenie lektury „Syzyfowe prace” w języku polskim i języku ukraińskim. Materiał jest przeznaczony przede wszystkim dla uczniów klas VII-VIII, którzy nie umieją czytać po polsku albo poziom języka polskiego nie jest wystarczający dla zrozumienia lektury. Materiał składa się ze streszczenia powieści Stefana Żeromskiego, testu dla sprawdzenia wiedzy w wersji polskiej i ukraińskiej.
Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją to doskonała okazja do tego, aby przypomnieć uczniom oraz ich rodzicom o tym, że depresja to choroba, która wymaga leczenia. Zachęcamy do pobrania i powieszenia w widocznych miejscach w szkole plakatów dotyczących depresji. Pobierz gotowe plakaty do powieszenia w szkole.Propozycje dostosowane są do różnych adresatów (uczniowie, nauczyciele, rodzice) oraz dostosowane do poszczególnych grup wiekowych,
Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu przygotowaliśmy specjalne plakaty, które mogą stanowić cenną pomoc dydaktyczną oraz środek edukacyjny. Plakaty zostały zaprojektowane z myślą o promowaniu bezpiecznego korzystania z Internetu wśród uczniów. Mogą być wykorzystane zarówno w klasach, jak i na korytarzach szkolnych, na przykład w ramach gazetki ściennej. Plakaty mają na celu przyciągnięcie uwagi młodych osób oraz zwiększenie ich świadomości na temat zagrożeń płynących.
Diagnoza gotowości szkolnej w obszarze rozwoju emocjonalnego. Rozwijanie inteligencji intuicyjnej.
Karta pracy zawiera ćwiczenie rozwijające umiejętności związane z rozpoznawaniem flagi kraju, w którym dziecko mieszka.
Karta pracy zawiera ćwiczenie rozwijające umiejętności związane z rozpoznawaniem flagi kraju, w którym dziecko mieszka.
Karta pracy zwiera ćwiczenie kształtujące umiejętność rozpoznawania gestów.
Ćwiczenie polega na wykonaniu rysunku ilustrującego wymarzony zawód dziecka.
Karta pracy do diagnozy gotowości szkolnej. Zadanie z zakresu inteligencji przyrodniczej w społecznym obszarze rozwoju dziecka.
Diagnoza gotowości szkolnej w obszarze rozwoju emocjonalnego. Rozwijanie inteligencji intuicyjnej.
Diagnoza gotowości szkolnej w obszarze rozwoju emocjonalnego. Rozwijanie inteligencji intrapersonalnej w zakresie dbania o zdrowie.
Ćwiczenie rozwijające inteligencję przestrzenną. Zadanie polega na opisaniu położenia przedmiotu względem innego przedmiotu.
Ćwiczenie wspierające rozwój fizyczny dziecka w obszarze motoryki małej.