organizacja kształcenia specjalnego

  Co robić, gdy szkoła nie może zrealizować zaleceń z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

Co robić, gdy szkoła nie może zrealizować zaleceń z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

Dostarczenie do szkoły orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego obliguje do przeprowadzenia wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia (WOPFU), stworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz zapewnienia odpowiedniego kształcenia specjalnego. Kształcenie specjalne należy organizować zgodnie z zaleceniami zamieszczonymi w orzeczeniu z poradni psychologiczno-pedagogicznej. W zaleceniach tych nierzadko jednak wymienia się specjalistyczne formy wsparcia, które wykraczają poza standardowe możliwości danej szkoły. Jakie działania należy podjąć w takiej sytuacji? Czy szkoła może skierować ucznia na wybrane zajęcia do poradni psychologiczno-pedagogicznej?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są obowiązki szkoły wobec uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
  • Co zrobić, gdy szkoła nie jest w stanie zapewnić zaleconych form wsparcia w ramach kształcenia specjalnego?
  • Co zrobić, gdy w szkole brakuje specjalistów do prowadzenia określonych zajęć rewalidacyjnych?
  • Jakie działania można podjąć, gdy specjalistyczne wsparcie wykracza poza możliwości szkoły?
  • Czy i jak poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą wspierać szkoły w realizacji indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych?
  • Co zrobić, gdy brakuje specjalistów do prowadzenia określonych zajęć rewalidacyjnych?
Sprawdź inne serwisy