Jak oswoić ADHD? Zestaw psychoedukacyjnych kart pracy dla uczniów

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 2 kwietnia 2024

ADHD to zaburzenie neurorozwojowe, z którym dziecko się rodzi. Otoczenie zwykle zauważa trudności już na etapie wczesnoszkolnym. Dzieci z ADHD w klasach I – III są niecierpliwe, ruchliwe, impulsywne. Mają spore kłopoty z koncentracją uwagi i wszędzie ich pełno. W okresie dorastania obraz kliniczny ADHD zmienia się – objawy są równie trudne dla ucznia, ale często mniej zauważalne dla otoczenia. Wsparcie ucznia z diagnozą ADHD w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych wymaga indywidualnego podejścia i rzetelnego sprawdzenia jego zasobów i deficytów. Nastoletni uczniowie z zaburzeniami koncentracji i uwagi często mają poczucie niskiej akceptacji dla objawów ich zaburzenia, mimo że nie mają na nie wpływu.

Zestaw kart pracy to zbiór ćwiczeń do pracy z uczniem w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Służy zbadaniu aktualnych zasobów i deficytów ucznia oraz wspólnemu zaplanowaniu rozwiązań, które wesprą go w nauce szkolnej. Może zostać wykorzystany na indywidualnych spotkaniach z psychologiem/pedagogiem szkolnym oraz w ramach zajęć rewalidacyjnych.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

Podgląd dokumentów:

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Tematyka

Sprawdź inne serwisy